Krachttraining

De 3 beste Kettlebell oefeningen!

Kettlebells zijn niets nieuws, maar de populariteit neemt enorm toe in de fitnesswereld. Wanneer een kettlebell oefening goed wordt uitgevoerd zijn de oefeningen extreem effectief. De oefeningen zorgen voor extra lichaamskracht en een beter uithoudingsvermogen.

Kettlebells worden vaak verkeerd gebruikt. Met elke technische beweging en lift is goede coaching nodig om het maximale uit de oefening te halen.

Iedereen zegt altijd dat de besten de besten zijn omdat zij de basis beter beheersen dan anderen. De basis is de sleutel tot succes in kettlebell oefeningen. Als je ervoor zorgt dat je de oefening correct kan uitvoeren, zul je al gauw betere resultaten krijgen.

Onderstaande work-outs zijn de 3 beste oefeningen om uit te voeren wanneer je met een kettlebell wilt trainen. Als je deze kettlebell oefeningen correct uitvoert krijg je al snel een beter lichaam! Meer weten over de Kettlebell en Kettlebell oefeningen? Kijk op Fitwinkel.nl.

Oefening 1 De Kettlebell Swing

De kettlebell swing is van oorsprong een Russische oefening. Bij deze oefening maak je een slingerende beweging waarbij de kettlebell maximaal tot schouderhoogte komt. Dit is een zeer effectieve kettlebell oefening wanneer dit correct uitgevoerd wordt. Deze work-out is een oefening waarbij je meerdere trainingsdoeleinden hebt. Kracht en uithoudingsvermogen worden gecombineerd in één oefening.

De kettlebell Swing wordt gezien als de beste kettlebell oefening omdat je veel verschillende spiergroepen traint, je hebt een extreem hoge vetverbranding en je breidt je uithoudingsvermogen enorm uit.

Oefening 2 De Goblet Squat

Squatten is een populaire oefening met vele verschillende varianten. De kettlebell goblet squat is een totale lichaamsoefening dat meer mobiliteit biedt. Je voert de Goblet Squat uit door een squat te doen met een kettlebell in je handen. Deze kettlebell oefening is ook te doen met zwaardere gewichten wat zorgt voor nog meer weerstand, wat resulteert in een betere uithoudingsvermogen en spieropbouw.

Dit is een van de kettlebell oefeningen die gemakkelijk te leren zijn. Deze kun je ook meteen toevoegen in je training.

Oefening 3 The Clean

Deze Kettlebell oefening is net zoals de kettlebell swing een explosieve oefening voor lichaamskracht en uithoudingsvermogen. Het verschil is dat je de kettlebell hier omhoog tilt met 1 hand en niet slingert zoals bij de kettlebell swing.

Deze oefening kan tijd kosten om te leren. Maar wanneer je deze oefening correct kan uitvoeren is het essentieel om dit toe te voegen in jouw volgende kettlebell work-out!

De Kettlebell Clean oefening kan gecombineerd worden met een andere oefening, de Kettlebell press om nog meer uit je oefeningen te halen. Door deze twee oefeningen te combineren kun je meer lichaamskracht opbouwen en je uithoudingsvermogen verbeteren.